Andrzej BALLAUN

Wydział Marketingu i Handlu, Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych w Warszawie

Absolwent Technikum Chemicznego nr 3 w Warszawie. Studia ukończył na Wydziale Technologii Drewna Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego AR w Warszawie w 1980 roku.

W latach 1980-1985 – Mazowieckie Przedsiębiorstwo Przemysłu Drzewnego oraz Zakład Przemysłu Drzewnego w Łomiankach (specjalista, p.o. dyrektora zakładu) – specjalizacja w przemysłowym przetarciu drewna, produkcji domów drewnianych, mebli szkieletowych i tapicerowanych.

Od 1985 roku – Naczelny Zarząd Lasów Państwowych, następnie Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych – Wydział Użytkowania Lasu i Transportu, Gospodarki Drewnem, Marketingu i Handlu. Od 1993, z przerwą w latach 1997-2001, kieruje Wydziałem Marketingu i Handlu DGLP, od czerwca 2013 roku Biurem Marketingu DGLP.

Autor i współautor Polskich Norm, warunków technicznych na surowiec drzewny, kierował zespołem ds. opracowania i wdrożenia do praktyki leśnej sytemu klasyfikacji jakościowo-wymiarowej surowca drzewnego, brakarz – pierwsza klasa instruktorska.

Autor licznych opracowań z zakresu rynku surowca drzewnego, systemów klasyfikacji i obrotu drewna, normalizacji i brakarstwa, systemów sprzedaży drewna.